13 Mayıs 2011 Cuma

Bugünden şanslı anlar..


O zaman bugünkü dersten minik deneyimlerle başlayalım mı?..

Bugün Dedeman Çocuk Dünyası Kreşindeydim. Sırayla 6 yaş grubu, 5 yaş grubu ve son olarak da 4 yaş grubuyla çocuk yogası ve nefes çalıştık.

Daha önceleri çocuklarla sadece oyunlarla beraber nefes çalışmaları yapıyordum. Ama çocuk yogası eğitimini aldıktan ve çocuklara uygulamaya başladıktan sonra, yogayla beraber nefesin birleşmesiyle, miniklerin daha da güzel zaman geçirdiklerine şahit oldum ve olmaktayım..

Bugünkü dersimizde yine en favori nefesimiz, tavşan nefesiydi. Çocukların tavşan ve maymun olmaktan çok hoşlandıklarını biliyor muydunuz?..:) Bir de ejderha:) Ama özellikle tavşan nefesi onları çabucak odaklıyor ve onları tavşanlar gibi enerjik ve yumuşak yapıyor.

Çocukların öfkesini ve gerginliği azaltmak için de volkan pozumuz var.. O da bugünkü derste çok etkili oldu. Özellikle 5 yaş grubu çocuklarından birkaç tanesi gerginlerdi bugün. Volkan pozundan sonra negatif enerjiyi biraz da olsa azalttık..

Ve o hiç yorulmaz dediğimiz çocuklar, çocuk yogasıyla beraber o kadar enerji attılar ki, dersin son 10 dakikasında uyguladığımız - büyük yogasında da "shavasana" olarak bilinen - yere sırtüstü uzanarak dinlendiğimiz pozda, daha da uzun süre kalmak istediler:)

Ve aklınızda olsun.. Grup içerisinde birkaç çocuk, o gün fazla hareketlilerse (ki oluyorlar:), minicik hediyelerle hem onları, hem de tüm grubu yeniden motive etmek mümkün.. Burada bahsi geçen sihirli ve minik hediyeler ise, şekerler:) Çantada bulundurmakta fayda var..

Bugünden anlar böyle.

Sevgiyle ve oyunla kalın..

Namaste..

Elif

2 yorum:

  1. Fotoğraf muhteşem olmuş! Şekerler güzel bir fikir. Sanırım bunu ben de derslerimde kullanabilirim.

    Shavasana'ya çocukların bayılması beni hem şaşırtıyor, hem de şaşırtmıyor. Senin de yaptığın üzere iyice fazla enerjilerini dışarı atınca, bedenleri dinlenmek istiyor. Keyifle bunu yapmaları, yogadan her anlamda faydalanmaları ne güzel.

    Benim zamanımda anaokulunda zorla öğle uykusuna yatırırlardı, oysa ne sıkıcı gelirdi. Daha adam gibi zıplayıp atlamadan, öğle uykusu da ne demek? Hiç uyumazdım. Birileri bana yoga yaptırsaydı, belki güzelce Shavasana'da dinlenebilirdim:))

    Ellerine sağlık.

    Ps: ben var bu blogu çok sevmek!

    YanıtlaSil
  2. Gerçi ben kreşe çok uzun süre gidememişim, mızırdanmışım o zamanlar..:) Ama yoga olsaydı, belki de mızırdanmazmışım, o ayrı:)

    Şimdi çocukların öyle imkanlar var ki kreşlerde.. Ve mutlaka o enerjiyi dışarıya atabilmeleri çok önemli; hem beden sağlıkları, hem ruh sağlıkları için.

    Şekerleri mutlaka hep yanında bulundur Ececim. Ne zaman ihtiyaç duyabileceğimiz belli olmuyor miniklerle beraberken..:)

    Sevgiyle..

    PS: ben var çok mutlu olmak!:)

    YanıtlaSil