24 Mayıs 2011 Salı

Herşeyi başarabilen şanslı öğrenciler..


Merhabalar..

Bugün farklı bir yaş grubuyla beraberdim; 13 yaş grubu. Sınav kaygısını ve heyecanını yoğun yaşayan; odaklanma konusunda - her öğrenci gibi- desteğe ihtiyacı olan 13 yaş grubundan 24 harika öğrenci..

Onlara kendilerini daha iyi hisssettirebilmek için bugün ilk adımı attık ve çocuk yogasıyla beraber birleştirdiğimiz nefes atölye çalışmasıyla çok keyifli bir 45 dakika geçirdik.

Tabii çocuklara uyguladığımdan daha farklıydı onlarla çalışmamız. Bir kere öyle hayvan sesleri çıkarmadık hiç:) Ama eğlenmeyi, esneme ve odaklanma hareketlerine taşıdık. Çünkü o yaş grubunda ve yoğun stres altında yaşayan öğrencilerin, o kadar bedenlerini esnetmeye ihtiyaçları var ki.. Beden esnemeden, duyguları ve ruhumuzu esnetmek pek mümkün olamıyor, çünkü hepsi bir bütün. Ve domino taşları gibi, bedenimiz esnedikçe, tüm hayatımıza yansıyor bu esneklik.

Önce ağaç pozunda birbirine dokunan bir orman olduk.. Odaklanmayı ve dengeyi beraber bulmayı denedik. Aşağıya bakan köpek ve yılan pozları sırtımızı daha da açmaya yardımcı oldu bugün bize. Ve savaşçı pozlarıyla beraber söylediğimiz önermelerle, bedenimizi, ruhumuzu rahattık.. Bu söylediğimiz önermeler içerisinde bir tanesi var ki, onu bağırarak söylemek insana bambaşka hissettiriyor: "Kalbimi ve aklımı koyduğum herşeyi başarabilirim".

Öğrencilerin içinde bulundukları sistem maalesef, hep onları birbirleriyle kıyaslamaya, onları bir şekilde eksik hissettirmeye yönelik.. "Olduğum halimle mükemmelim ve dengedeyim" ya da "Herşeyi başarabilirim" gibi önermeleri daha çok duymaya ihtiyaçları var. Aklımızda bulunsun, onlarla yapılan derslerde bu önermeleri söylemek ve bir de buna "Kendimi ve duygularımı çok seviyorum" önermesini eklemek gözlerindeki bakışı değiştiriyor..

Gerçekten desteğe ve rahatlatılmaya ihtiyaçları var. Eğer şu anda bu yazıyı okuyan aileler de varsa, lütfen sizler de evde çocuklarınızla beraber, şu egzersizi yapın:

1. Gözlerinizi kapatın; çocuğunuzla karşı karşıya (ellerinizle birbirinize dokunacak mesafede) oturun; burnunuzdan alıp, burnunuzdan verdiğinizi sakin nefesler alın.

2. Ve önce nefesinizi takip edin; nefesle beraber göğsünüzün, karnınızın şişmesini..

3. Ve ellerinizi karşılıklı kaldırıp, birbirinize dokunun.

4. Bu pozda sakince nefesler almaya devam edin; ve ellerinizden birbirinize geçen akımı hissetmeye çalışın..

5. Ve bu önermeleri söyleyin (önce siz söyleyip, ardından çocuğunuz tekrar edebilir; önermelerde hep "ben" ifadesini kullanmamız önemli)

- "Ben güçlüyüm"

- "Ben cesurum"

- "Ben dengedeyim"

- "Ben kendimi çok seviyorum"

- "Ben duygularımı çok seviyorum ve kendimi olduğum gibi kabul ediyorum"

- "Kalbimi ve aklımı koyduğum herşeyi başarabilirim"

6. Bu önermeleri birkaç sefer tekrar edebilirsiniz. Ve önermeler bitince, son bir sakin nefes alıyorsunuz ve çalışmayı bitiriyorsunuz.

Çocuklarımızın, onları her koşulda sevdiğimizi ve her koşulda tarafımızca "kabul edildiklerini bilmeleri çok önemli. O sınavlarda iyi puanlar alsalar da, alamasalar da..

Eğlenceyle, oyunla, dinginlikle kalın..

Namaste..

Elif

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder